Werkzaamheden aan sporen en perrons Den Haag Centraal moeten ruimte geven voor meer treinverkeer

Den Haag Centraal
Den Haag Centraal
DEN HAAG - BAM Infra Nederland gaat volgend jaar aan de slag met het ombouwen van het spooremplacement van Den Haag Centraal ombouwen. Daardoor moet het mogelijk worden om meer treinen te laten rijden tussen Leiden, Den Haag en Rotterdam. Het station blijft tijdens de werkzaamheden open.
Volgens spoorbeheerder ProRail stijgt het aantal reizigers en is het noodzakelijk om meer treinverkeer mogelijk te maken in de Randstad. Om het spoor beter te benutten wordt het emplacement van Den Haag Centraal omgebouwd. Afgelopen vrijdag werd het contract voor de werkzaamheden getekend.
Dat betekent dat de sporen tussen het station en het Schenkviaduct, over een lengte van 900 meter, opnieuw worden ingericht. Wissels verdwijnen en de sporen 11 en 12 worden weer in dienst genomen. Door perrons en perronsporen aan te passen komt de vloer van (nieuwe) treinen op gelijke hoogte met het perron. Ook op station Laan van NOI zullen werkzaamheden worden uitgevoerd.
Hoewel station Den Haag Centraal open zal blijven zullen reizigers wel 'het nodige' merken van de verbouwing, mede omdat er werkzaamheden op en voor de perrons zijn, er sprake is van twee grote buitendienststellingen en er bouwstromen zijn op het station. De werkzaamheden moeten in 2025 zijn afgerond.

ūüí¨ Neem contact op! Heb jij een tip of opmerking voor de redactie? Stuur ons een bericht via het contactformulier!

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en achtergronden uit Den Haag? Download onze app en ontvang notificaties bij belangrijk nieuws uit jouw stad!