Bikinilijn is terug: zo zien de nieuwe zomertram en -bus van HTM eruit

HTM-directeur Jaap Bierman bij de start van de campagne
HTM-directeur Jaap Bierman bij de start van de campagne © HTM
DEN HAAG - De bikinilijn van HTM is terug deze zomer. De tram op lijn 1 is weer versierd met strandbeelden en woordgrappen. Ook bus 22 is in thema als 'Stap in de Zóóómer'. Met de speciale zomerbus en -tram wil HTM mensen verleiden om met het openbaar vervoer naar het strand te gaan.
Wie in de bus of tram stapt waant zich al bijna op het strand. In de tram zit speciale strandgeur en er zijn zomerse geluiden te horen. De stoelen in de tram hebben ook stickers in de vorm van een badlaken. Bij Hollands Spoor zijn er ook complete strandhaltes, met zand op de abri en een plastic grote emmer erbij: de HTM'er. Ook kan je bij achttien haltes zien hoe ver het nog is naar het strand: 'Vanaf hier .. minuten naar het strand.'
Over de naam Bikinilijn was vorig jaar nog wat ophef. Marielle Vavier van GroenLinks vond de naam seksistisch. Volgens HTM was de lijn juist een gigantisch succes. 'We kregen voor het merendeel positieve reacties, iedereen begrijpt de woordspeling', zegt Marijke Poppelier van HTM in Bob Staat Op.

Groepskorting

Sinds de uitbraak van de coronacrisis is het aantal ov-reizigers sterk afgenomen. 'Inmiddels vervoert HTM weer zo'n 80 procent van het aantal reizigers in vergelijking met 2019.
De HTM probeert met deze campagne mensen over te halen het openbaar vervoer te pakken naar het strand. Daarom is er ook een Zóóómer groepsretour, voor 8,95 euro reis je met maximaal vijf personen heen en terug. De actie is geldig in alle trams en bussen.
De Bikinilijn
De Bikinilijn © HTM

💬 Neem contact op! Heb jij een tip of opmerking voor de redactie? Stuur ons een bericht via het contactformulier!

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en achtergronden uit Den Haag? Download onze app en ontvang notificaties bij belangrijk nieuws uit jouw stad!