Documentaire 'Napels aan de Noordzee' over Richard de Mos trekt 167.000 kijkers

© Beeld uit de documentaire (Powned)
DEN HAAG - De documentaire 'Napels aan de Noordzee' op NPO2 was maandagavond goed voor 167.000 kijkers en 4,9 procent marktaandeel. Dat blijkt uit de cijfers van Stichting KijkOnderzoek. In de documentaire van omroep Powned was te zien hoe de afgelopen drie jaar van het leven van Hart voor Den Haag-leider Richard de Mos zijn geweest.
In de documentaire is te zien hoe het leven van De Mos er de afgelopen jaren uitzag na de inval bij hem en oud-wethouder Rachid Guernaoui. De Mos bleef actief in de politiek, wilde de Tweede Kamer in met Code Oranje en was in de wijken te vinden. Tegelijkertijd komen ook politicus Jos van Rey, NRC-journalist Joep Dohmen, ondernemer Atilla Akyol, burgemeester Jan van Zanen en verschillende stadsgenoten aan het woord.
Maker Robbie Peters volgde De Mos in opmaat naar de rechtszaak die op 23 januari begint. De belangrijkste verdenking tegen De Mos, Guernaoui, een oud-raadslid en vijf ondernemers, is dat de politici 110.000 euro aan donaties hebben aangenomen van de ondernemers in ruil voor een voorkeursbehandeling.
De documentaire 'Napels aan de Noordzee' is terug te zien op NPOstart.

💬 Neem contact op! Heb jij een tip of opmerking voor de redactie? Stuur ons een bericht via het contactformulier!

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en achtergronden uit Den Haag? Download onze app en ontvang notificaties bij belangrijk nieuws uit jouw stad!