Nieuwe campagne moet winkelend publiek verleiden tot bezoek aan culturele instellingen

DEN HAAG - Een nieuwe campagne moet winkelend publiek ertoe verleiden om ook een bezoek te brengen aan musea wanneer het toch al in de binnenstad is. Met slogans als 'Test je nieuwe bril op het perspectief van Escher' en 'Prikkel al je zintuigen' wordt het publiek gewezen op culturele mogelijkheden die er zijn naast de winkels en horeca.
De campagne is een eerste samenwerking tussen winkeliersverenigingen in de binnenstad en de culturele instellingen in het Museumkwartier. 'Samen willen we deze boodschap de wereld in helpen. Zo kunnen we laten zien dat een bezoek aan de Haagse binnenstad veel meer is dan alleen winkelen', zegt Marcel Westerdiep, voorzitter van Stichting Museumkwartier Den Haag. 'De stad staat bol van combinatiemogelijkheden.'
'Snel voordat je het theater ingaat nog een nieuwe parfum halen of juist uitgebreid lunchen na een bezoek aan een expositie. Alles op loopafstand, dat is toch heerlijk', vult Koos van Geest, voorzitter van BIZ City Center, aan. Dinsdag werden de posters van de campagne onthuld. Daarnaast wordt ook online reclame gemaakt.

💬 Neem contact op! Heb jij een tip of opmerking voor de redactie? Stuur ons een bericht via het contactformulier!

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en achtergronden uit Den Haag? Download onze app en ontvang notificaties bij belangrijk nieuws uit jouw stad!